Mer vinter tack!

I helgen hade vi många minusgrader. På lördagen skulle jag åka skidor men Jonas hade massor som han var tvungen att fixa så klockan 20 när han var klar skulle jag ha kunnat åka men då var jag trött efter minst 2h pulkaåkning och lek med barnen hela dagen. Dessutom var det -14 grader så jag fick köra crosstrainer istället. I söndags hade vi långpasset hemifrån oss, termometern visade -18,5 på morgonen och vi tänkte att det kommer nog inte så många. 9:45 var det 3 personer hemma hos oss men sen bara rullade det in bilar. Helt fullt var det. Det var kallt men gick bra att springa långpass för luften var inte fuktig. Jonas sprang med löparna och jag tog med de som skulle springa orienteringsslingor. Sen grillade vi och barnen åkte pulka, hur kul som helst. 
På kvällen tog jag mina skidor och åkte en timme på golfbanan i Jönåker, det gäller att passa på när det finns snö. Det var kallt men inte så farligt, det isade om kinderna i nedförsbackarna men så fina spår. Igår åkte jag en sväng på lunchen då var det -8 och kändes mycket kallare men det var för att det var fuktigare i luften. Det fick även Jonas märka av på kvällen, han fick avbryta sitt pass för han fick inte upp värmen. 
Nu säger de att det ska bli plusgrader i morgon vilket jag hoppas att det inte blir, hoppas de har fel som de haft hittills, det har varit kallare än vad de sagt att det ska vara. 
 
Jag har satt paprikafrön och hoppas att de ska ta sig.
 
 
 

Kommentera här: