Sådär

Det känns som våren varit sådär tyvärr mycket har hänt på det privata planet och jag har inte haft lust eller ork att skriva här tyvärr. 
Natt SM gick OK men tyvärr fick jag inte in någon riktig fullträff, en 6:e plats 2:14 från guldet. Men jag fick inte förbereda mig som jag ville heller så kanske var 6:e plats bra men ändå lite besviken. 
 
Mycket hände på samma gång och jag har lärt mig att man inte får tänka "fan vad bra det går just nu" för då är det någon jävel som klubbar ner en. Var i bra form, hade precis sprungit ett 6km lopp utanför Norrköping när jag får ett samtal från min svägerska att min mamma kollapsat. De fick göra HLR och hon fick hållas medvetslös hela natten, 1,5 vecka låg hon på sjukhus mestadels på intensiven. Det som de hittade var att en lunga läckte. Hon mår bättre nu men trött. Samtidigt som det hände hade mina båda barn vattkoppor, hur mycket som helst och Eskil hade feber. Dessutom hade Jonas och jag delade åsikter om vad som var viktigast här i livet. Jag besökte mamma torsdag och halva fredag och åkte sedan hem och tog barnen. På kvällen fick jag feber och frossa och lördagen vaknade jag med världens halsont. Så det blev inget 10-mila för mig. 7 dagar hade jag halsont, bara halsont... 
 
Sen har det varit tjafs hemma om att Jonas tycker jag är borta för mycket. Han tycker att vi sprungit så många år nu och att vi ska vara hemma på helgerna och jag tycker det är superkul att springa men han har ingen förståelse så det är jag som får ge mig. 
 
Jag fick i alla fall springa ett 21km traillopp, han sprang också. Han var tvåa och jag vann damklassen för 2 helger sen. Så jag försöker gå upp tidigt och träna innan jobbet eller på luncherna som vanligt. 
 
Eskil har fyllt 3 år, hade kalas och var så nöjd med det. Så stor han blivit det går alldeles för fort.
 
Annars bygger vi växthus, det går väldigt långsamt framåt pga att de vi beställde grus av glömde bort oss... 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Alltid tufft när ens mamma blir dålig. Kram.💗

Svar: ja fruktansvärt ❤
Johanna Engström

2 Elin :

<3

Svar: <3
Johanna Engström

3 S:

Åh vad hemskt med din mamma! Hoppas på lite lugn på den privata fronten för dig nu ett tag. Jag tycker din 6:e plats på Natt-SM var bra! Förstår att du siktade högre men smält det hela och sätt det i ett perspektiv så kommer du nog känna dig nöjdare! När går Ö-till-Ö?! Hoppas att ni snart hittar en gemensam väg framåt på hemmaplan så inte alltför mycket energi går åt till det hela tiden! <3

Svar: Den 3:e september är ÖtillÖ. Har varit lite bättre nu på sistone så det känns skönt men dagarna skulle behöva fler timmar...
Johanna Engström

Kommentera här: