Fan också

Jag måste göra en lista över mitt liv och sedan börja styrka saker för nu har det hänt lite för mycket saker på kort tid och jag känner att jag snart inte orkar mer. 
Idag gick jag upp tidigt för att åka till Jönköping för att hålla utbildning. 6:30 skulle jag åka för att hinna i tid. Jag hjälpte Jonas med barnen på morgonen och sedan fick jag ta Audin (Jonas bil). Det börjar ju bra nästan ingen bensin och en riktigt jävla segpropp som körde före ända till Jönåker och det var mörkt och regnade så jag kunde inte köra om. Självklart var det en person innan som skulle tanka så det tog lite tid. SÅ när jag väl var iväg så var jag lite sen mot vad jag tänkt. Brummade på och när det var ca 20min kvar då började oljelampan lysa. Men Jonas hade sån tur var lagt in en dunk med olja i bagageluckan. Jag hade inte tid att stanna utan åkte dit där jag trodde jag skulle vara men det visade sig att de satt i två olika hus ca 500m ifrån varandra. Men den personen hade glömt meddela mig det. 
Jag höll utbildningen det gick bra förutom att jag inte lyckades koppla upp mig mot telefonen, fick inlogg till deras wifi istället. 
Sen prioriterade jag att äta, sen skulle jag fylla på olja. Men jag vet inte vad som hände jag ringde Jonas han svarade inte, letade efter instruktionsboken hittade inte den. Till slut så gissade jag och fyllde på olja. Åkte ca 1h sen började lampan lysa igen, skruvade upp locket och det sprutade ut vätska så jag stängde locket igen. Ringde Jonas, han svarade och efter diverse beskrivning så sa han något i stil med att jag var helt inkompetent. Jag hade fyllt på i kylarvätskan. Så efter värsta utskällningen om hur jävla dum jag var så fyllde jag där motoroljan ska vara och sedan åkte jag hemåt gråtandes. Hämtade barnen, lagade mat. Sen kom Jonas hem och ifrågasatte hur jag kunde vara så dum. DÅ brast det och jag skrek rakt ut kommer inte ihåg exakt vad jag sa men något i stil med hur han kunde ha en så dum fru och att jag var helt inkompetent. Barnen började gråta och jag grät redan innan. 
Jag tog barnen med på fotbollsträning. Pga allt strul hann jag inte heller träna på hemvägen som jag tänkt göra, vet inte om jag får göra det när jag kommer hem heller. 
Så vad ska jag prioritera bort... 
Jag gör inte mycket för min egen skull, tränar.

Kommentarer:

1 Monika p:

Du måste ta det lugnt Johanna. Bamsekram från mig 💖

Svar: <3
Johanna Engström

2 Pappa:

Byt man

Svar: Tills döden skiljer oss åt....
Johanna Engström

Kommentera här: