Snart julafton

Det har som vanligt varit mycket att göra men nu är jag äntligen ledig och det förtjänar jag verkligen.

Det kom massor av folk på festen, jag ska räkna exakt senare men jag tippar på 80-90 personer. Det var full rulle från 11.50 till 22. Våra kära vänner Annelie och Lollo stannade till sist och åkte hem runt 22.30.
Det var en helt underbar dag som jag sent kommer att glömma, många som inte varit i vårt nya hus och hälsat på. Tack alla ni som kom!
Självklart gjorde jag en riktig tabbe, jag glömde ta fram gästboken. Det kom jag på när hälften av människorna åkt hem. Ja jisses! Hade inhandlat gästboken eftersom jag skulle ha fest, kan man skriva i en gästbok i efterhand???

Igår var det terminsavslutning för barnen. Jag jobbade fram till lunch sedan skyndade jag mig in till stan för att inhandla julklappar. På grund av min fest hade jag inte hunnit köpa några julklappar innan. Därför var planen att handla alla julklappar mellan klockan 13 och 14.45 (då skulle jag till tandläkaren). Det funkade nästan, jag hann handla alla klappar utom en. Den hann jag handla på vägen från tandläkaren. Det gick dessutom bra hos tandläkaren, kom undan så lindrigt man kunde.

På väg från tandläkaren blev jag störtförälskad i ett par skor i ett skyltfönster, kanske inga skor man har på sig nu... Det var ett par festskor, spetsiga bruna skor med pärlor på. När det dessutom var min storlek och de var jättebilliga slog jag till. Nu gjorde jag inte som Gittan säger att man ska göra, dvs lägga in dem i garderoben och låtsas som ingenting. Jag blev tvungen att berätta om mitt fynd för Jonas men hör och häpna han blev inte arg eller tyckte att de var onödiga. Han tyckte de var fina... Vilken underlig dag så mycket som gått bra.

Idag har jag klätt granen, den blev jättefin! Det enda som saknades var bröderna, vi brukar alltid klä granen tillsamamns men i år firar vi jul i Nyköping. I morse hann jag göra klart min te låda som jag har tänkt göra ett tag, här är resultatet.

 

 

Kommentera här: