Helgen

Det har varit en intensiv helg med mycket kul att göra. I fredags var det dags för Natt Dm, NOK arrangerade och det var skönt för då hade vi nära. TC var vid Ryssbergsskogen med den upplysta slalombacken. Tyvärr var vi bara 3st i klassen. Min form har inte varit den bästa i sommar, speciellt inte på 5-dagars. Nu har jag tränat rätt hårt ett tag men hade som förhoppning att finna någon slags orienteringsteknisk form. Mitt nattlopp var över förväntan bra orienteringstekniskt. Lite onödiga svängar på sträckan men så blir det oftast på natten och en liten bom på slutet. Löpningen var seg men det var bara att vänta efter veckans träningar. Det blev en seger för mig och tvåa var Johanna Öberg som är i 6 månaden, jag är riktigt imponerad att hon kan springa så fort med bebisen i magen.

På lördagen tog vi sovmorgon till 8 och ja det är sovmorgon för oss, vanligtvis går vi upp klockan 6. Vi fixade lite hemma och jag joggade en sväng innan vi hjälpte vår 90 åriga granne med att hugga ved. Sedan bar det av på inflyttningsfest till Johanna och Peter Öberg i Stigtomta. Många trevliga människor och en kanonbra fest.

Natten var inte jättekul eftersom vi dels kom hem sent och sedan åskade det på natten vilket ledde till att jag inte kunde sova ordentligt. Jag gick upp tidigt och drog iväg på Lång DM utanför Katrineholm. Det var en spännande tävling, för det första var banan ganska lång 8,5km. Det är inte jättelångt för mig men för dem som vanligtvis springer vanlig D21 är det långt. För något år sedan var banan 5,4km på lång DM, det var alldeles för kort då vann jag på 41min, det är ingen långdistans. Hur som helst så viste jag inte riktigt vad jag kunde vänta mig av terrängen. Jag orienterade bra i början men gjorde en liten miss på 3 kontrollen, fortsatte springa på hårt och var ifatt Katta Borg till 4:an. Vet inte om jag ska berätta de t här men vi snackade en del. Jag hittade ett bra vägval på långsträckan till 6:an som vi valde. Det slutade med att vi sprang hela banan tillsammans, ja inte så att vi sprang och hjälpte varandra utan jag kunde inte springa ifrån henne och hon kunde inte springa ifrån mig. Det var bara rakt på som gällde så vi sprang helt enkelt på. Det var kanonbra för jag kämpade verkligen och det sporrade mig att springa på ordentligt. Vi växeldrog och det slutade med att jag var 22sekunder före henne i mål. Jag tog min andra seger den här helgen och var jättenöjd med mina insatser. Snart ska jag börja släppa på träningen och hoppas att formen kommer lagom till SM.

 

Kommentera här: