Världens finaste tjej

Idag fyller världens finaste tjej Freja 1 år!

 

För ett år sedan var vi uppe och hälsade på i Åre hos Annelie och Lollo i deras stuga. Jag var rätt dålig, käkade mediciner som jag inte tålde och på eftermiddagen så ringde min kära bror Adde. Han berättade att de var på BB i Uppsala och att Josse fått havandeskapsförgiftning och att de måste plocka ut bebisen 11 veckor för tidigt. Ni som vet vad jag var med om tidigare den hösten kan tänka er hur fruktansvärt orolig jag blev. Annelie kan intyga hur jag vankade av och an och bara väntade på att få ett telefonsamtal. Klockan gick och jag väntade och väntade, 1000 tankar for genom huvudet. Till slut ringer pappa och gråter i telefonen och berättar att det blev en liten flicka på 850 gram och att alla mådde bra. Ja då brast det för mig också. Två veckor senare fick jag träffa Freja och några månader senare fick jag även frågan om jag och Jonas ville bli hennes faddrar. Ja vi är de stoltaste faddrarna man kan bli. 

 

Kommentarer:

1 Annelie J fd B:

Den kvällen var inge rolig. Bara vänta och vara i oro men sedan kom hon den lilla solstrålen Freja och allt blev bra :)

2 Josse:

Det är så lustigt. Jag o Adde var ju där mitt i allt o tyckte hela situationen var surrealistisk o det kändes som att hela vår värld snurrade. Det var helt klart den konstigaste nyårsaftonen vi varit med om..! Men det intressanta är att människor runt om oss kände ungefär samma sak! Ni var ju minst(kanske t o m mer?) oroliga. Vi kände oss nog ganska ensamma på sjukhuset, i alla fall jag, men i efterhand har jag fattat att alla andra i familjen o bekantskapskretsen var även de med o delade vår oro. Det värmer något kopiöst <3

3 Johanna:

Josse>> Ja vi var där med er <3. Tror jag har lite problem med hormonerna nu för nu rinner tårarna igen...

Bebben verkar inte vilja komma ut idag heller...

4 Annelie J fd B:

Josse>> Det var nog värre för oss som inte fick vara med på sjukhuset ;) Ni hade ju fullt upp med erat och "kontroll" medans vi satt 70 mil ifrån er och inte kunde göra annat än att vänta på en telefon som aldrig ringde.

Kommentera här: