Miniknatspremiär

Idag gjorde Vidar sin miniknatspremiär. Hålla i pinnen och stämpla var jättekul, kartan den ville han inte hålla i men det gick bra ändå. En del fick jag bära honom, han ville gå åt ett annat håll men allra helst stanna vid kontrollerna och fortsätta stämpla. Han nådde inte upp till stämpeln, det måste ha varit många barn som haft det problemet eftersom de hade aluminiumställningarna som man brukar ha i de riktiga klasserna. 
 
Dagens roligaste citat står Rolle för: "Nu är han fast i träsket". Det är alltså Vidar som är fast i orienteringsträsket nu när han fått testa på miniknat. 
 
 
 
 
 
Jonas har haft någon konstig låsning i ryggen hela helgen men det har inte stoppat honom från att springa bra. På natten var han 5:a och då sprang han inte för fullt och idag på stafetten så sprang han första sträckan och var inne på en 6 plats tror jag det var. Själv har jag varit riktigt dålig i helgen, jag skäms. I fredags litade jag inte alls på mig själv till första och gjorde en stor bom där. En minutsmiss på andra också men sen efter det sprang jag riktigt bra. Igår orienterade jag riktigt bra men jag sprang inte för fullt eftersom jag ville satsa på kaveln. Kroppen kändes bra idag men när jag skulle till tredje kontrollen så kom jag till fjärde. Jag läste helt enkelt fel, sån tur var upptäckte jag att jag inte tagit fyran och sprang tillbaka men sen var det kört det går inte att springa i fatt när man gjort flera minuters bom. Trots detta kom laget ändå 7:a. Jag är grymt besviken på mig själv, så här dåliga grejer brukar jag inte göra. 

Kommentarer:

1 Monika P:

Ni får lägga upp en bana runt husen hemma så han får gå och stämpla!
Bra kämpat av dig och Jonas i helgen.

2 Johanna:

Ja jag funderar på att sy egna skärmar. De är inte så billiga att köpa :-)

Kommentera här: