Nytt objektiv

I måndags förmiddag beställde jag ett nytt objektiv och i tisdags kunde jag hämta det på utlämningsstället. Här är två av bilderna jag tog, det är inte helt lätt att fånga rätt ögonblick och modellen är inte alltid stilla heller. Jag får öva.
 
 

Annars tar det här med förskoleplatsen och illamåendet mycket av min energi. Har mått fruktansvärt illa i två dagar nu och igår spydde jag upp hela middagen.
Jag ringde till förskolechefen i Svalsta igår och hon beklagade självklart detta och tyckte att det inte var kul alls att tvingas tacka nej till barn.
Jag är både ledsen och förbannad på kommunen, jag tycker att de har ett skitsystem jag hade inte haft några problem att ställa honom i kö ett år innan men det kan man inte. Nu har vi ca 1 vecka på oss och bestämma oss om vi ska tacka ja eller nej till den platsen vi är tilldelad.
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Snygg fotomodell ;)

2 Josse:

Johanna, angående förskoleplats; Du behöver inte vara orolig för den delen att han behöver byta förskola och få nya fröknar. Flera barn i Frejas grupp har bytt från andra förskolor och det har funkat jättebra. Vidar är ett kavat barn som kommer fixa det. Avståndet är en annan sak, men förändringen för honom skulle jag inte oroa mig för. Han kommer att vara borta länge från förskolan under sommaren i alla fall så det blir i alla fall lite ny-inskolning efter sommaren, oavsett om det är på ett nytt ställe.
Det finns värre saker i livet att oroa sig för :)

3 Johanna:

Tack Josse, vi har tackat ja till platsen men jag är så förbannad på den här skitkommunen.

Kommentera här: