Städat

Jonas klagar på att det är stökigt och att det är mycket grejer men han hjälper inte till att plocka undan eller städa. Så idag har jag städat och plockat undan och igår köpte jag en liten bokhylla till grabbarnas rum så att Vidar kan nå sina böcker själv. Där vi hade dem förut var för högt, då var han tvungen att stå på en pall för att få ner böckerna. Det här blev mycket bättre. 
 
 
Om Vidar var busig när han var mindre så är det ingenting mot vad Eskil är. Han river ner varenda grej och bär runt på saker. Kastar ner saker för trappen hela tiden om vi är på övervåningen så man får passa när han tar 1,25kg vikterna för de får han absolut inte kasta ner. Så att hinna saker här hemma är nästan omöjligt. Nyss var Vidar ute så jag var tvungen att hålla koll på honom genom fönstret (jag städade toaletten), Eskil fick jag ställa i badkaret för han ville kladda på toaletten och jag tror inte att det man tvättar med är så bra för barn. I badkaret stod han och rev ner grejer i och kastade ur alla badleksaker. Glad var han i alla fall.... och mamman är helt slut. 
 

Kommentera här: