Som vanligt...

I morgon är det 10 mila nere i Göteborg och jag brukar oftast få springa en herrsträcka både på 10-mila och Jukkola men tyvärr blir det ingen herrsträcka för mig i år. Magnus sa att de inte har någon annan men eftersom Jonas alltid blir så jäkla sur när jag ska springa en sträcka till så sa jag åt Magnus att han fick prata med Jonas. Och eftersom Jonas alltid får igenom sin vilja så får jag inte springa. Han tycker det blir för jobbigt med barnen, dvs som förra året då sov vi i husvagnen vid TC, Jonas sprang en tidig sträcka och jag en mycket senare herrsträcka. Så jag sov med barnen sen kom han tillbaka och skulle ta över. Klubbens fransyska sov också i husvagnen och hon lade sig bredvid Eskil när jag gick så att hon kunde hålla koll på honom. Han hade tyvärr blivit lite ledsen ett tag men hon tyckte inte det gjorde något. Jonas fick sin sömn efter loppet störd pga barnen tyckte han. Sen var det Jukkola och olyckligtvis där så bodde vi 4,5 mil från tävlingen och det var väldigt långt till parkeringen så när jag åkte från boendet så hade Jonas gått i mål precis så vi möttes på väg från/till TC gåendes. Även här tog vår Fransyska och en Tjeckiska hand om barnen och hade koll på dem tills Jonas kom tillbaka. 
Han tycker att hans nattsömn blir stöd, en natt... Jag tycker det är löjligt eftersom det är jag som gått upp 99,9% av alla nätter när barnen varit ledsna. Tyvärr orkar jag inte bråka längre om saker så jag får åka hem med barnen. Jag är så jäkla less på detta!

Kommentarer:

1 S:

Åh vilken uppförsbacke du verkar vara i. Hoppas det gått bra att springa i idag i alla fall.

Svar: Helt otroligt bra! Ska skriva om det så fort jag hinner.
Johanna Engström

2 S:

Vad roligt! Ska bli kul att läsa!

Kommentera här: