Bananas....

Mamman har gått bananas på att odla. Tror visst att vi har obegränsat med växthusresurser men det har vi ju inte så fråga är vart alla plantor ska ta vägen när de blir stora... Det här är bara några av plantorna. 
 
ra 
 
 
Jag har länge önskat mig ett växthus och det går segt men nu är nog Jonas inställd på att köpa ett i alla fall. Nu är det nära men jag vågar inte tro förrän vi har beställt det. Vi väljer mellan ett willabgarden eller ett Classicum men det är fan inte lätt och de är inte lätta att ha att göra med heller. Classicum mailade jag om en fråga och innan jag fick svar på den frågan så hade det gått 1 vecka. Sen fick jag en offert med ett 10000kr högre pris än 2016 års prislista. Ytterligare 1 vecka gick innan jag fick svar på varför det gått upp så mycket. Men jag kan få till det billigar priset om jag beställer innan den 24:e februari men då är det inte härdat glas. Willab hade 10% på det växthuset jag vill ha stod det på deras hemsida och kampanjen skulle räcka tom den 28:e februari. Idag när jag tittade var det inte längre 10% på det växthuset. Jag har mailat och frågat och gissa jag har inte fått något svar än. Vet inte om någon av de här företagen är intresserade av att verkligen sälja växthus. Och jag kan säga att det är växthus på runt 25 kvadrat så det är inte så billiga saker vi pratar om. Vi får ser hur det går men det är tråkigt när de inte verkar så intresserade. Fortsättning följer för hoppningsvis. 
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Oj vad det växer!Härligt!

2 S:

Usch vad trist med sådana företag! Hoppas ni kommer i mål till slut i alla fall. Du/ni verkar behöva ett växthus :-)

Svar: Idag hände det, beställde äntligen växthuset. Får skriva om det i morgon. Är så glad!
Johanna Engström

3 Johanna:

Verkar vara segt från både Willabgarden och Classicum... segt att få svar på mailen.

Kommentera här: