Värdig avslutning

Medel SM ja vad ska man säga. Det började ok men sen var det en lite längre sträcka till 2an och jag var noga men något skumt var det när jag gick in från min sista säkra och dessutom så hade de inte öppnat ringen och i kanten låg en brant som jag såg i verkligheten men jag såg inte den på kartan. Det var plotrigt och jag var inte riktigt överrens med kartritaren. Tyckte jag kämpade på bra och precis innan varvningen sprang jag rakt in i taggtråd. Den var inritad som staket på kartan och jag skulle följa staketet till varvningskontrollen men såg inte trådarna. Fan så ont det gjorde men jag tappade inte så mycket tid. Sprang genom varvningen och fick ny karta. Fattade att jag inte sprungit superbra för de sa inte mig. Hör när jag kommer in i skogen att det kommer en till varvningen som sprungit bra och jag vet att hon inte startade 2 min efter mig utan mer. Springer bra andra korta varvet och hon kommer inte ifatt. Tyvärr startande hon 6 min efter och jag var väl ca 1min före i mål. Sen kom Tove och hon vann med 2 min... Jag blev 23a så besviken. Har inte gått kanon men att vara 7min efter på 5km är alldeles för mycket. 


Jag gick och badade själv med barnen på Gustavsvik, Jonas fick ladda inför stafetten. Vidars kompis Markus och hans pappa Robbin var där så jag fick hjälp. Började ju bra... Vidar hoppade och slog pannan i receptionensdisken så han fick en kylpåse. Sen inne i badhuset ramlade Eskil och slog i bakhuvudet så han fick en ny kylpåse och en glass. 

Idag var det stafett och både jag och Jonas sprang första. Det var uppe på Ånnaboda och ju närmre vi kom desto dimmigare blev det. Spännande för man såg inte hur långt som helst lite speciellt att springa idag. Jag sprang i alla fall bra. Blev 5a 45 sekunder efter sen sprang Frida och sedan Linnea G och vi blev 50. 
Jonas sprang bra även om han inte var helt nöjd 2:18 efter in på 1a. De blev 12a efter en bra sista sträcka av Peter. 

Jag tog med mig barnen till Enköping. 
Här har jag tagit en sväng till akuten, den var superkort... Fick ingen stelkrampsspruta utan blev hemskickad. Ringde 1177 och de sa att jag skulle åka in att de räcker 10 år (var 11 år sen jag tog den) men på akuten sa de 20... 


Jag ramlade idag också och skrapade armen... Så nya skrapsår men sånt är orienteringslivet.

Kommentarer:

1 S:

Skönt att det, trots blessyrer, blev ett helt okej avslut på helgen för både dig och Jonas. Hoppas barnen hade kul på Gustavsvik trots att de slog sig båda två. Fint kort på dig i dimman!

Svar: Ja tur. Blev så besviken på att jag inte fick till det individuellt. Eskil tjatade direkt dagen efter om att få åka och bada igen :-D
Johanna Engström

2 Monika p:

Häftig bild på dig vid kontrollen!

Svar: Ja jag ser så liten ut men det blev häftiga bilder med dimman.
Johanna Engström

Kommentera här: