Om jag överlever den här veckan…

Igår vaknade jag med halsont igen eller jag har ju haft känningar i halsen i över 4 veckor från och till men det var mycket sämre. Så jag ringde kryappen och fick prata med en läkare. Han tyckte att det var virus och att jag skulle vila i 2-3 dagar från träningen, det går över… Jag fick en munskölj som bedövar hela munnen. Det känns som att varken vårdcentralen eller kry bryr sig. Jag ringde inte Vårdcentralen för jag hinner inte dit. Jag är på kundbesök hela veckan. Igår åkte jag till Södertälje Syd och blev upphämtad av en kollega, vi åkte till Nykvarn och hade ett lunchmöte där sen åkte vi vidare till Eskilstuna där jag höll utbildning. Sen missade jag bussen hem… för jag visste inte vart den gick ifrån och det verkar som ingen i Eskilstuna visste vart den gick ifrån heller. Jag letade länge innan jag hittade busshållplatsen som de flyttat tillfälligt men jag hittade ingen info om det någonstans.

Så jag kom till Nyköping 18:25 istället för 17:38, sen skulle jag gå till bilen och åka hem också. Hann knappt träffa mina barn. I morse lämnade jag barnen, fick ha en föreläsning för Eskil varför han måste vara i förskolan vilket inte kändes så kul för jag fick lov att hålla en rätt lång föreläsning och han blev skitsur. Så när jag lämnat dem på förskolan grät jag i bilen. Jag stannade sån tur var vid Maxi och inhandlade två energibars och present till en som Vidar ska på kalas hos på söndag. Åkte vidare till Vagnhärad för att ställa bilen där, blev upphämtad av två kollegor som skjutsade mig till kunden i Solna som jag skulle till. Inget fika där så tur att jag hade mina energibars, 9-12 var jag där. Småsprang till Solna station för att hinna med pendeltåget, måste ha missat det som gick 12:10 precis och fick ta nästa. Det var superfullt så det blev någon min sent till stationen. Jag småsprang till tågen och hann tyvärr inte handla mat. Åkte till Vagnhärad och fick handla käk i korvmojen där som jag slängde i mig och åkte vidare till Trosa för att hålla en inspirationsmöte för en kund. Det drog över 30min så sen fick jag köra snabbt hem för att hämta barnen. Andas… jo tack jag vet. Nu när jag skriver detta är vi på fotboll. I morgon ska jag till Nacka på förmiddagen, kundbesök i Nyköping på em och hela torsdag som blir superlång så är jag hos kund i Stockholm och utbildar. Man kan ju undra vad det är för idiot som bokat detta och tyvärr är det delvis jag.

På fredag ska jag till Rygg och ledkliniken för de ska kolla mina ilägg som jag gjorde i augusti som redan börjar bli slitna. Sen kommer vi nog åka till Enköping för att träffa pappa och min släkt, söndag måste vi hem igen för Vidar är bjuden på kalas.

 

Vecka 11 ska jag vara föräldraledig om jag inte brakat in i väggen innan dess… I hope I´ll make it.

 

Kommentarer:

1 Monika p:

💕ta det lugnt 💕

Svar: <3
Johanna Engström

2 S:

<3 <3 <3

Svar: <3
Johanna Engström

Kommentera här: