Dålig på att uppdatera...

Jag vet det har inte funnits tid eller ork till att uppdatera bloggen. Innan jul hade jag det väldigt jobbigt. Först hade jag väldigt mycket utbildningar och dessutom blev jag sjuk men kände inte att jag kunde vara hemma. Det är bara jag som håller utbildningar på mitt jobb och jag var så glad att jag fått så mycket bokningar. Men det var inte kul med feber och hosta i två veckor. Jag hann lagom bli frisk och hann springa ett långpass på min födelsedag innan jag samma dag en söndag fick åka ner till Helsingborg för att gå en Microsoft kurs. Jag var så glad över att jag skulle få gå den kursen, hade sett fram mot att få lära mig bakgrunden till det som jag lär ut. Men så jag fick ångra det. Vi började redan klockan 18 på söndagen. Jag hade packat ner 2 böcker, träningskläder och såg fram mot att hinna sova ikapp lite. Man kan säga att inget blev som jag tänkt mig. Jag hann springa 2 pass, ett på 30min och ett på 40min, styrketräna 2 gånger och då lite kortare pass än vanligt. Sen var det helt sinnessjuk, jag hann knappt ringa hem till mina barn. Två gånger tror jag att jag pratade med Jonas och barnen och då 2min på någon rast. Vi hade lektioner från 8:30 till mellan 22 och 23 varje kväll och sen labbar och läxa på det. Vi hade 10min rast på förmiddagen och det tog ca 2 min att gå till fikat och 2min tillbaka. Lunchen var 45min och tog tid för de serverade, lunchen var för övrigt riktigt bra. Eftermiddagen då hade vi två korta raster och sedan middag klockan 19. Jag tog koffeintabletter för att hålla mig vaken, fick huvudvärk av dem och tog alvedon mot det. Jag ville så gärna klara kursen, jag gjorde allt jag kunde men det räckte inte. Vi skrev första certet på torsdag morgon, jag missade precis 1-2 frågor ifrån att klara det. Blev helt knäckt och orkade inte lyssna första passet efter lunch så jag satt och stirrade in i datorn (ungefär så). Fick utskällning av läraren för att jag inte lyssnade på nästa genomgång inför nästa cert som jag ändå inte skulle skriva (och det var inte bara jag som bommade och inte bara jag som fick utskällning). Sen försökte jag hänga med på resterande och pluggade nästan hela natten. Första natten satt jag uppe till 24, andra 2:10, tredje 1:45, fjärde 3 och 5 till 3. Jag skrev om certet på fredag em men jag klarade inte det då heller var helt förstörd jag missade igen med 1-2 frågor. 
Jag grät i säkert 1,5h på tåget, var helt förstörd. Det tog en vecka att bli någolunda ok igen, jag hade sån huvudvärk varenda dag och var helt sänkt. Jag var så nära väggen. Fy fan jag går aldrig om det där igen. 
Jag ska skriva om certet någon gång i januari någon gång...
 
 

Kommentera här: