OK mycket klagomål nu

Äntligen är halsen bra men tyvärr är Eskil sjuk, han hostar och sover inte på nätterna. Inte jag heller… Igår var jag hemma och vobbade. Fy fan vad jag hatar mig själv för att jag inte hade tid att vara hemma ordentligt med honom. Han fick titta på paddan nästan hela dagen och ta det lugnt. Jag jobbade bredvid honom i soffan. Jag borde ha lekt med honom och gosat och inte jobbat. Men jag har så mycket på jobbet just nu och jag ligger efter men det var min tur att vara hemma och idag kunde jag absolut inte vara hemma eftersom jag ska på kundbesök.

När Jonas kom hem med Vidar visade det sig att han hade en ordentlig reva i sin overall som han har på förskolan så det var bara att sätta sig och handsy vilket tog 1h att laga för den var även nött i rumpan. Han har en viss förkärlek för att åka på rumpan ner för backar även om det är grus som förstör overallen. Klockan 21 ställde jag mig på crosstrainern och jag kom inte i säng förrän 23. Klockan 2 blev jag väckt av Eskil som hostade och hade sig så han fick hostmedicin och alvedon för feber hade han också. Sen har jag sovit dåligt resten av natten. Så simningen som jag skulle gjort i morse fick styrka på foten och jag lämnade Vidar vid förskolan och tänkte att jag hinner gymma lite innan jag ska ta tåget vid 8 men när jag kom till Bergshammar så satt jag och tänkte på vad jag gjorde igår kväll och då insåg jag att jag glömt Vidars overall hemma. Så bara att vända och åka och hämta den, sen tillbaka till förskolan och vidare mot stan. Insåg då att jag inte kommer hinna gymma.

Höll också på att krocka i morse när två lastbilar tyckte att trafikregler gäller inte dem utan störst går först i en rondell så jag fick tvärnita när jag åkt 3/4 delar av rondellen och jag dessutom blinkade att jag skulle vänster och låg i innersta filen. Men det sket de i.

 

Ibland känns det som nästan hela världen är emot mig även mitt eget minne.

 

Nästa vecka ska vi på skidsemester, jag ska försöka vila upp mig. Men tyvärr måste jag nog plugga på certet för jag vet inte när jag ska hinna det annars.

Kommentarer:

1 Monika p:

💖

Svar: <3
Johanna Engström

Kommentera här: