Klara efter helgen???

Jonas tror vi är klara med vardagsrummen efter helgen. Ja man kan ju alltid hoppas! Rörmokaren ska komma på lördag och om han blir klart så är nog rummen klara. Sen har vi bara hallen kvar och den är 3,65 kvadratmeter. Borde inte ta så lång tid. Alltså kommer vi förhoppningsvis bli klara tills jag fyller år med nedervåningen. Det skulle vara helt fantastiskt! 
47 personer har sagt att de ska komma + några barn. Blir fullt hus den 18:e, vad kul det kommer bli. 

lite uppdatering vad vi har gjort sen förra gången jag skrev. 
Golven är vaxade och alla lister sitter där de ska. Alla lister förutom golvlisterna är färdigmålade. Elektrikern har gått lös och är nästan helt klart, för er som inte vet det så är Jonas elektriker. 
Det som är kvar att göra är att fixa tröskeln mellan rummen, den är hemma hos oss men inte ditsatt. Måla golvlisterna, ska jag göra ikväll. Sätta upp bården, ska vi göra ikväll. Sätta in elementen samt installera dem, det gör rörmokaren på lördag. När det är gjort kan jag måla rören mellan elementen. 

Sen ska rummet möbleras och grejer ska bäras in. Känns inte så betungande faktiskt!

 

Kommentarer:

1 Lisa:

Heja heja. Tänkt vad fint ni får. Jag räknar med att komma en stund på ditt kalas om allt gått bra med bebis och så.

2 Annelie B:

Ni får till de kanonfint i erat kanonmysiga hus. Men kom ihåg vad jag sa. Efter hallen kommer VILA.

3 Johanna:

Lisa>> Jättekul, jag tror fortfarande att han kommer den 3:e.

Annelie>> Lovar att ta det lungt efter hallen, ser fram mot vila.

Kommentera här: