Present till mig själv

Jonas är bra på det mesta men det finns en sak han inte är lika bra på. Ständigt lägger han bort saker och han vet inte vart. Inomhus kan jag hålla bra koll men alla verktyg ute är inte lika lätt.
Så när jag drog ur spikar ur taket och använde den enda hammaren han lyckades hitta och han helt plötsligt behövde den stog jag utan hammare. Nej riktigt så var det inte, jag fick en hammare från 1800 talet, huvudet hoppade av en gång i minuten och det fick jag på mig. Inte så lätt när man står på en ställning och grejear i taket.
Så jag fick nog och köpte mig en egen hammare! Dessutom har jag märkt den så att det inte ska bli några missförstånd vems hammare det är.
Duktig tjej reder sig själv!

Kommentarer:

1 Lisa:

Just det, rätt tänkt. Jag som trodde Jonas var värsta ordningsmänniskan, men det har jag visst fått om bakfoten.

2 Johanna:

jodå, men inte när det gäller att hålla reda på saker som mobiltelefon, nycklar, verktyg, papper ...

Kommentera här: