Trött

Det är lite för mycket på mitt jobb just nu, idag fick jag så där stress ont i magen och illamående. Det här och det här och det här ska ni göra dessutom förväntas ni ha läst de nya kursplanerna till den 14 juni. Vi fick den nya "bibeln" som en del kallar den förra veckan. Surprice den blev försenad. Som lärare har du fruktansvärt mycket att göra innan skolavslutningen, dessutom har de som bestämer i kommunen kommit på massa obligatoriska saker som vi ska deltaga i de dagar vi jobbar extra när barnen slutat. "Va jobbar ni några dagar extra?" Dessutom börjar vi 1,5 vecka innan barnen i höst och vi har 45,5h arbetsvecka, därav har vi längre "semester" än andra. Men sånt här som att byta klassrum och flytta alla saker det förväntas vi göra på vår fritid. Det finns ingen tid till sådant. Jonas tyckte jag skulle skita i att flytta mina saker. Det tråkiga är att den som blir lidande är jag och den som ska ha mitt klassrum. Känns inte så roligt.
Det är massor av fler saker som jag inte orkar skriva om just nu men jag undrar varför vi lärare förväntas ta så mycket skit och få så kass lön för det jobb vi gör. Björklund säger att utbildning lönar sig, det är ju ett skämt. Jag har gått 3,5 år på högskola och har sämre lön än elektriker som bara gått gymnasiet. Har man gått på högskola har man dessutom studielån. Så Björklund kom för fan inte och säg att utbildning lönar sig!

Kommentera här: