Tripp, trapp

Pappa har sågat ut hela trappen idag, den ska sättas fast vid ett senare tillfälle. Men alla bitar är sågade och fixade, det tog hela dagen. Han hade räknat med minst 1,5 dag. Vi är så tacksamma för all hjälp som vi får den är ovärdelig.

 

 
Delar av trappan
 

Jonas har sågat lister, fixat med dörren till kontoret, slipat väggar och säkert en massa andra saker som jag inte vet om. 

 

 

Jag fick lov att åka en sväng till Clas Ohlson och köpa grejer. Jag tog mig knappt tillbaka till bilen och jag mötte en äldre dam med rullator och hon sa åt mig att gå försiktigt… När jag kom hem letade jag fram kryckorna, jag tror inte det är bra att jag haltar som jag gör då får jag nog bestående skador. Dessutom var det skönt för nu smärtar det inte att gå. Jag har fixat klart med spjälsängen, här ska Bebben sova sen när den blir lite äldre. Överkastet är ett lapptäcke som jag har sytt. 

 

Kommentarer:

1 S:

Åh så fint det blir! Du/ni är så duktig/a och händig/a!

Var rädd om dig!!

2 Johanna:

Tack!
Försöker vara rädd om mig, men jag blir så ledsen när jag inte kan göra så mycket.

3 monika p:

vilket snyggt lapptäcke! ta hand om dej sista månaden. hur länge ska du jobba?

4 Johanna:

Monika>> Tack! Egentligen har jag 6 dagar kvar i januari men jag hoppar på kryckor nu och kan varken stå eller sitta längre stunder. Jag försöker förbereda mig inför förlossningen men hoppas att Bebben väntar lite till så att vi hinner klart med hallen och kontoret så att vi får lite ordning där uppe.

Kommentera här: