Lära sig uppskatta saker

När man har barn så får man planera lite mera och man får lära sig att uppskatta saker som man förut tog för givet. Igår skulle Jonas ha vår saab för han skulle dra ut en släpvagn till TC för Stigtomtakavlen och sedan skulle han hjälpa till att bygga. Jag hade en dröm om att kunna åka på träningen och springa med vagnen på stigar men vagnen går inte in i audin. Eftersom jag själv har lagt träningar i klubben förut och man blir besviken om det inte kommer folk så skrev jag klubbens hemsida att jag tyvärr inte kunde komma på träningen och varför. 30min innan träningen ringer vår tränare och frågar om jag vill sprina och erbjuder sig både att hämta mig och att vara barnvakt åt Vidar. Det tackade jag inte nej till, så jag hann få ett bra träningspass igår och Vidar sov gott i vagnen under tiden. Det är inte lika lätt att få till ett träningspass i skogen nu när jag har en underbar son och ammar. Jag har verkligen lärt mig att uppskatta när jag får springa av mig. 

Kommentarer:

1 Monika P:

"springa av sig som en våryster kossa", känns skönt va?!
;) ;)

2 Johanna :

Ja det gör det :-)

Kommentera här: