Väderprognoser

Jag undrar faktiskt vad det är för Jeppar som sitter och spår vädret det stämmer inte alls och det ändrar sig varje timme. Igår skulle vi ut och plocka svamp, det skulle inte regna. Vi åkte en bit och när vi åkt halva vägen öppnar sig himmlen. Tyvärr var det inte bara en skur utan det höll i sig. Någon skrev att det kom 30mm men jag har inget belägg för det. Åska gjorde det också. På med regnkläder, jag bar Eskil i bärsele på magen och lånade Vidars paraply som låg i bilen. 
 
 
Vidar tyckte det var roligt att gå och hoppa i vattenpölarna. Eskil klagade inte ett dugg.
 
 
Skörden blev stor och det mesta fick Jonas pappa Rolle och Inger som var med och plockade. Det konstiga är att jag som hade Eskil på magen plockade mest, den stora korgen är min. 
När vi plockat klart svidade vi om och åkte till Öster Malma och käkade god mat.
 
Vi hann bara en så fick jag byta om och åka och sätta ut kontroller.
På kvällen åkte jag, Eskil och Vidar och hälsade på Frida.
 
 
 
Jonas husdjur börjar kläckas...
 
 
 
 

Kommentera här: