Hönssäkra trädgården

Vi låter hönsen gå fritt på dagarna vilket leder till en del problem. Visst är det kul att de går omkring, det är trevligt sällskap men det blir skit lite varstans och de sprätter i mina planteringar. Runt rododendronbusken har de varit och sprätt och jag har lagt på jord två gånger. Persikoträdet lika så, i min pallkrage med luktärt har de varit och härjat. Ja de är fan överallt. Jag planterade en murgröna vid en av stolparna till gungställningen sen såg jag att den såg så hängig ut, ja där hade de ju självklart varit. Så nu har jag försökt sätta nät runt murgrönan, duk över luktärtplanteringen, måste fixa några fler grejer också men bajset tycker jag är ett problem men Jonas tycker det är så mysigt med hönsen. Men det är ju inte så kul om man kliver i hönsskit.
 
 

Kommentera här: