Pussel

Hela förra veckan var jag i Enköping, vi hade konferens måndag och tisdag och sedan var jag kvar resten av veckan. Barnen fick vara hos mormor och morfar eftersom vi fick inskolningsplats till Eskil så sent. Vi önskade den 31 juli men fick inte förrän den 15 augusti. Superroligt att försöka sköta ett jobb, pussla så att någon kan ta hand om barnen och försöka hinna med att andas också. Då kan man tycka att jag borde ha förlängt semestern men vi får inte vara lediga i augusti så jag har inget val. I alla fall har jag lyckats lösa det med lite krångel. Den här veckan är Jonas ledig idag och i morgon ska Vidar ta bort gipset så jag är hemma. Onsdag är de hos farmor, torsdag hos farfar och fredag hos Annelie. Jag jobbar hemifrån resten av veckan inte idag… är på väg till Enköping igen och det är en egen historia. Nästa vecka är jag borta måndag, onsdag och på onsdagskvällen flyger jag upp till Gällivare och har utbildning där torsdag och Kiruna på söndag. Den veckan är det inskolning men då kommer mamma ner och hjälper oss att skola in Eskil. I September går jag ner till 80% och kommer vara ledig på fredagar, det blir skönt.

Igår kväll när jag fixat klart banorna till sommarcupen (Jonas ifrågasatte varför jag började med dem så sent (de är till på torsdag)) så kan jag säga att det inte är så jäkla lätt när man aldrig får vara ifred och det fick jag i och för sig inte nu heller. Jag började i lördags kväll, då var Jonas ute och käkade i stan och jag hämtade honom 22:30 och barnen bråkade och jag fick inte en lugn stund. Igår kväll fick vi dem att sova i hyfsad tid, jag satt med banorna och sedan vaknar Vidar och han vill bara att jag ska komma (kan ha att göra med att han och jag bråkade rätt mycket på kvällen, han hittade bara på dumheter, slog mig och var inte kul alls att ha att göra med). När jag sitter med honom vaknar Eskil och han blir helt hysterisk och jag försöker få honom att somna men han gallskriker och sparkar med benen, så gjorde även Vidar när han var mindre så vi misstänkte växtvärk, Jonas fick komma med alvedon. Sen satt jag där ett bra tag men han ville att jag skulle ligga kvar hos honom och så fort jag försökte gå därifrån så vaknade han och började gråta. Det slutade med att Jonas fick ta över och även om det blev gråt så stålsatte jag mig och gick och fixade klart banorna. Skrev ut kartan för jag har sådan tur att jag inte behöver sätta ut kontrollerna (egentligen skulle jag inte behöva lägga någon sommarcup men det fanns inte folk som ville…) Klockan var då 22:40 och jag kollade på hur jag skulle ta mig till Enköping idag och varför är jag inte förvånad när jag såg att det är ban arbete mellan Stockholm och Bålsta så det skulle ta ungefär 2h från Stockholm till Enköping, vilket brukar ta ca 40 min. Ville inte ta bilen för en dag så jag smsade en arbetskamrat som bor i Stockholm. Så nu sitter jag redan på tåget, det gick 5:52 från Nyköping. Det blir en lång dag idag.

I lördags sprang jag Nyköpings festlopp ett swimrun lopp med start och mål i centrala Nyköping. Arrangören är en klubbkompis och han sa att jag fick köra gratis om Jonas hjälpte till lite, han ville gärna att det var några lokala kändisar… Det är konstigt att man blir så fruktansvärt nervös, värre än att springa en orienteringstävling. Men som sagt var jag är ju inte superbra på att simma. Det gick i alla fall väldigt bra, det var 5 simsträckor och två av dem var ute i vågor som kom från sidan, den sidan som jag andas på när jag crawlar så jag fick brösta där. Jag kämpade ändå på bra och lyckades komma 3a vilket jag var supernöjd med. Eftersom jag varit så nervös sen tror jag att jag spände mig lite när jag simmade så fick jag direkt huvudvärk efter målgång som tyvärr blev migrän på kvällen.

 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Livspusslet är svårt att lägga. Hoppas det går bra o att inskolningen går galant. Grattis till fina placeringen i swimrun!

Svar: Tack!!
Johanna Engström

2 S:

Ojojoj vad det går! Hoppas ni får andas ut sedan i september och att ni inte spräcker er helt innan dess. Andas emellanåt! Vilken tur att ni har så många fina människor omkring er som ställer upp. Hoppas inskolningen går finemang och att växtvärken (!) försvinner. Vad bra du blivit/är på swimrun! :-D Grattis! Du blir säkert nervös för att det fortfarande är nytt och du hela tiden vill och kan prestera bättre. Gissar att nervositeten inte släpper lika bra ute på swimrun-banan som i skogen?! Trist med migrän.

Svar: :-D Tack! Vi tränade i tisdags och då gick det bättre att simma och jag fick inte sån värk efteråt, inte migrän heller. så skönt. Ska skriva om det när jag hinner men jobbade till 24 i natt... Inte bra jag vet!
Johanna Engström

Kommentera här: