Jul på Kolmården

I fredags… ja jag vet jag har knappt någon tid att ta hand om mig själv så jag hinner knappt skriva heller. I fredags åkte jag, barnen, Annelie, Sara och Johanna till Kolmården, vem som var mest exalterad vet jag inte. Hur som helst var vi där strax före det öppnade vid 16 och barnen hade sovit i bilen dit så det var lovande och vilken kväll det blev. Helt fantastisk!

Vi åt pannkakor och kebab, Eskil fick äntligen sin honungsburk och den höll han hårt i hela kvällen. Bamse var tillbaka från sin semester… och även hans vänner och julgranen som var med i teatern. Den såg vi två gånger för Vidar ville det. Eskil har svårt att sitta still länge men han satt som förhäxad hela teatern och att stå i kö för att vänta på att få träffa Bamse var inga problem alls. Båda barnen kramade både bamse och Lilleskutt. Vi tittade på Trollsagan och Vidar tyckte det var jättespännande. Man fick gå en bit för att komma till Nordpoolen där Tomten var men det var det absolut värt. De hade sprayat med låtsas snö och klätt en stor gran och kört dit snö. Vi stod i kö och barnen fick lämna dina önskelistor till tomten och krama honom. Sen åkte vi häst och vagn det var spännande. De flesta karusellerna var öppna så vi passade på att åka, inga köer alls. Bilarna åkte vi flera varv och Eskil vågade åka både Dunderburkarna och flygande mattan. Vidar och jag passade på att åka luftballongerna också. Alla var nöjda och glada och det här var en av de bästa kvällarna i mitt liv, barnen var så glada och att se det är fantastiskt. 

 

 
 

Kommentarer:

1 S:

Ååååh! Låter helt fantastiskt! Spara känslan och ta fram den då du behöver <3! Dit vill jag/vi också åka. Passar från vilken ålder på barn?

Svar: Både Eskil 2,5 och Vidar tyckte det var kul men funkar för lite äldre barn också.
Johanna Engström

Kommentera här: