Jul

Vi åkte till Enköping i lördags efter lunch, det blev ett stopp på biltema på vägen Jonas skulle köpa något där. På julafton passade Jonas och jag på att gå på gymmet i Enköping tillsammans, skönt att röra på sig innan man ska äta hela dagen. Vi åt första gången vid 12 och mina syskon med respektive och barn var med sen lagom till Kalle kom min morbror Björn och Sari. Efter Kalle kom Carl och Linda. Sen kom äntligen Tomten, barnen hade frågat säkert 100 gånger under dagen. Tobbe fick äran att vara tomte i år och han gjorde det så bra. Klapparna blev utdelade och barnen var överlyckliga över sina presenter. De fick packa upp en del saker men sen sparade vi en del tills vi kom hem så att inget skulle komma bort. De har lekt konstant sen de kom hem, inte frågat en enda gång om de får titta på ipaden. Det var kul att se dem leka med kusinerna, roligt att de har så skoj tillsammans. 
Jag försökte springa en sväng idag med Adde och det kändes bra i början sen började det kännas lite tills det helt plötsligt högg till i stortåleden. Då fick vi ringa min pappa som kom och hämtade mig. Så nu knaprar jag voltaren för att vila och att äta gurkmeja verkar inte hjälpa någe nämnvärt. Jag har inte känt något på flera dagar men bestämde mig för att vila i en vecka och sedan testa. Så nu kör jag piller och kör alternativt ett tag till. Men jag börjar bli så uttråkad på att köra crosstrainer hela tiden. 
 
Jag måste ha varit ganska elak i år för jag fick två paket från min lillebror som fick lotten att köpa till mig sen fick jag inget mer...
Jonas var i alla fall nöjd med sina tröjor han fick.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: