Torka på bloggen...

Nej jag har helt enkelt inte haft lust att skriva, jag blir jätteglad när jag får respons på det jag skriver så kommentera gärna så vet jag att någon läser.
 
Vad har egentligen hänt sen sist... 5-dagars, jag bytte från lång klass till Elit. Det var dumt gjort, kände mig i riktigt bra form innan och det var så få anmälda i lång men fy vad jobbigt det blev. Riktigt långa banor och långt efter Tove. Men hon kan ju träna två pass per dag, jobbar inte, pluggar inte, har inga barn, hon bara tränar. Rätt tråkigt låter det faktiskt, jag älskar mina barn över allt annat och de går före men det är också kul att springa av sig ibland. Mamma och pappa följde med och vi bodde i en fin stuga tillsammans, superkul för barnen och oss. 
 
Sen sprang Anna och jag Ångaloppet, vi var så nervösa innan, lika nervös som att springa SM. En veckan innan var det 19-23 grader i vattnet på tävingsdagen var det 11-14 i havet. Brrr. Onsdag innan så kunde jag bara simma skolsim men fick en privatlektion av Karin så på tävlingsdagen kunde jag simma riktigt bröstsim och hängde med Anna. Vi vann damklassen och kom 3:a totalt. Helt sjukt roligt så nu ska vi köra långa i år, 2mil löpning och 2km simning. Nu lär vi oss crawla.
 
 
Vi var på orienterings VM nere i Strömstad och hejade på svenskarna när de sprang sprint, sprintstafett och medeldistans. Vi passade också på att springa publiktävlingar och jag slog Simone Niggli Luder, och för er som inte vet så har hon en hel hög med VM guld över 20 tror jag det är. Vi passade också på bada och leka i ett piratland med barnen, en fantastisk semester. 
 
 
 
 
 
Vad mer SM... lången gick ju hyfsat men det var långt. Några tjejer (tror inte det var många men Tove A och Helena J var i alla fall drivande) tyckte att killarna har ju 90min löptid på långdistans och det borde vi också ha. Men problemet är att om Tove har 90 så har nästa 100 och resten ännu mer... Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag kom på för plats men tror 14:e. Medel gick uruselt och stafetten hade vi inget lag till. 
 
Här hemma har Jonas gjort egna spröjs till huset och det blev superfint! Blev ett helt annat hus. 
 
 
Före
 
Efter
 
Jonas har gjort portar vill ladugårdsdelen och vi har hjälpts åt med att sätta plankor och läkt på den delen. Jag har målat och Jonas har gjort resten. Någon var ju tvungen att ta hand om landet och alla grödor också. Måste ta en ny bild så att den stora porten också är med. 
 
 
Nu ska jag sova, så jag får återkomma en annan dag :-D
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Kul att läsa vad ni gör på gården. Före och efter bilder är alltid kul. /Monika

Svar: Ska försöka uppdatera lite oftare nu. Nästa inlägg får nog handla om att jag gått bananas....
Johanna Engström

2 S:

Åh vad roligt att se bilder från gården. Och jättekul läsa hela uppdateringen. Grattis till att slå Simone och till segern i Ångaloppet! Du ångar verkligen på! Att du hinner och orkar. Var rädd om dig! <3

Kommentera här: