Bad

Igår åkte vi till Likstammen (tror jag sjön heter) och badade, den ligger ganska nära där vi (eller Jonas jag har inte jagat sen innan Vidar föddes) jagar. När vi åkt genom Nyköping så började det regna och det höll i sig de första 20-30 minutrarna vi var där trots att väderleksprognosen sa att det inte skulle vara något regn alls. Ungefär som hela den här sommaren, de har knappt kunnat prickat in vädret någon dag känns det som. 
Hur som helst så simmade jag i ca 20 min, jag mitt klantarsel hade glömt badmössan och om man ska crawla så kan det vara bra att ha en sådan annars får man hår i ansiktet när man simmar och det är skitirriterande. Sen simmade Jonas lite och då kom solen fram. Vidar och Eskil lekte i vattnet i flera timmar, doppade sig litegrann ibland och var supernöjda. Vi var väl där i ca 3h sen åkte vi och kolla till matningen av vildsvinen och sedan hem. På kvällen kom min lillebror och hans tjej på besök och vi åt middag sen åkte de vidare. 
 
 
 
Solpanelerna har vi fått upp men vi kan inte använda dem än, först måste vattenfall komma och byta elmätaren coh vi har satt startdatum den 1 augusti. 
 
Vi försöker pott träna Eskil, det går sådär. Han fick vara med och köpa två par kalsonger, toppen då kan man ha ett par på sig och ett par på huvudet... 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Gullunge! Klart han ska ett par på huvudet också! :-) Låter som en härlig dag frånsett att du glömde badmössan. Men ingen är perfekt. Du får se det positivt; du fick simma i alla fall!

Svar: Ja och simma behöver jag verkligen träna på...
Johanna Engström

Kommentera här: