Imponerad

Vidars operation i onsdags gick bra. Vi gick upp 5:50 och jag tvättade honom efter konstens alla regler. Vid 7 var vi på barnkliniken där vi skulle vänta på operation. När vi kom in hade vi ingen aning om hur lång tid vi skulle få vänta men det visade sig att vi hade tur för vi hann knappt installera oss innan vi fick besked om att det var 30 min tills vi skulle till operation. Vidar var så lugn och inte orolig alls, skötte sig som ett ljus. Han fick något lugnande genom nässpray och den gjorde honom seg. Sen rullade vi sängen med Vidar till operation. Han hann träffa läkaren som skulle operera honom (superduktig med barn) och sedan somnade Vidar av sig själv. Så de satte en kanyl i armen och sövde honom. Sen fick jag gå ut. Satte mig på ett berg utanför sjukhuset och väntade. En timme ungefär sa en av sjuksköterskorna men det tog över två. Tog lång tid sen för Vidar att vakna men jag läste en bok. Han mådde dåligt och spydde några gånger men fick i sig två glassar som han lyckades behålla. Läkaren kom och berättade om operationen. De hade satt två stift så att benbiten satt rätt igen. Stiften sticker ut och sen är det gipsat över. Om 3 veckor får ha ta bort gipset och man drar då bort stiften. Det måste varit en ordentlig smäll för det var mycket blödningar. Vi var inte hemma förrän 15:45. Vidar somnade i bilen på väg hem. 

Han är superduktig med sin arm men det är jobbigt. Han behöver hjälp, får inte springa, hoppa studsmatta, gunga, cykla osv. Han får absolut inte ramla och slå i armen sa doktorn. Trots detta är han positiv och glad min lilla hjälte. 


I onsdags kväll åkte jag på min andra swimrun träning. Simningen gick lite bättre men jag måste öva, ska försöka kolla på lite filmer. 



Kommentera här: