En stjärna i himlen?

Varför försöker jag rädda alla hela tiden och ställa upp. Ja det kan man verkligen undra. Och varför sätter jag hela tiden mig själv sist. 
Gårdagen blev inte som jag tänkt alls. Jag fick besök av en jag skulle ha möte med och han blev försenad. Så jag hann inte träna på dagen (lunchen). Sen hade jag tänkt sluta tidigare för jag var i Motala i tisdags och kom hem sent. Det hann jag inte heller för jag hade mycket att göra. 
Sen lagade jag mat, diskade, vattnade mina tomatplantor och band upp de som växt massor i växthuset, gjorde i ordning barnen och sedan var klockan 20:40. Jonas lade barnen och jag styrketränade, sen hade jag tänkt köra ett crosstrainer pass också men det fick jag hoppa över för jag lade ut information om vårt midsommarfirade vi ska ha och då upptäckte jag att den som har träningen i morgon i klubben skrivit att den var inställd för han är sjuk. Det är många som anmält sig till sommarcupen, ca 30 st kanske och man kan inte komma kvällen innan och ställa in. Alla läser ju inte hemsidan och några är dessutom inte från vår klubb som ska springa. Så vad gör jag... Jo jag ringer runt lite och försöker få tag på han som var ansvarig. Nu ska jag sätta ut det sista i kväll innan sommarcupen och får fixa så att alla kommer iväg. Men jag vill ju att det ska bli bra för alla och jag tycker inte man ställer in dagen innan. Kanske får jag en stjärna i himlen eller kanske ett tack. 
Ni kan ju gissa hur glad Jonas blev... men han får i alla fall springa banan, jag sätter ut så det blir inte riktigt så bra träning som jag tänkt för mig. 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Du kommer att få många stjärnor i himlen så som du stället upp för allt o alla! Du måste tänka på dig själv också! Kram på dig!

Svar: <3
Johanna Engström

2 S:

Du förtjänar många stjärnor i himlen. Hoppas du fick ett och annat tack på jorden med... Och att Jonas inte blev alltför arg och att du inte får magsår... Skämt å sido, var rädd om dig. Jag säger det igen. Allt blir ju dessutom ännu jobbigare om man inte har fullt stöd hemma för att hjälpa allt och alla. <3

Svar: Jodå jag fick några tack och speciellt av en äldre man från en annan klubb som kom fram direkt och tackade så mycket för att jag ställde upp och fixade det här med så kort varsel. Att det skulle jag minsann höra för det är inte så ofta man får tack när man ställer upp sa han. Så då blev jag jätteglad. Jonas var bara lite irriterad först sen gick det över. Det var ju inte han som fick stressa och få kortare orienteringstid än det var tänkt. Jag cyklade hem med barnen sen från träningen. Nu är det tre dagar kvar sen semester. Tyvärr hade jag 1000 tankar i skallen när jag skulle springa träningen igår så det gick rent ut sagt skitdåligt...
Johanna Engström

3 S:

Vad roligt med uppskattning och erkännande! Det var du värd! Hoppas alla tankar får bearbetas i lugn takt och lägga sig till rätta i huvudet då ledigheten kommer. Och att du verkligen får vila lite under semestern! Nu måste du hushålla med dig själv!

Svar: Just nu är det rätt rörigt och argt om augusti här hemma så det är ganska jobbigt, samtidigt som jag försöker hinna jobba av allt inför semester. Detta har resulterat i huvudvärk redan när jag vaknar på morgonen... Idag och i morgon sen semester... Hoppas det blir lugnare här hemma då.
Johanna Engström

Kommentera här: