Hönsskit överallt

Jag var mycket tydlig med att jag inte ville att hönsen skulle gå löst överallt som förra året men det respekterar inte min man så nu går de över hela tomten och det blir hönsskit överallt. Han tycker det är mysigt när de vandrar omkring på tomten och än så länge har de ju inte varit i trädgårdslandet... Än så länge för dit kommer de att gå. Förra året fick jag lov att sätta upp staket runt smultronen, har inte hunnit göra det än och jag vill inte heller behöva göra det. 
Hönsen bor just nu i en bur som står på gräsmattan. Jonas var inne i hönshuset och alla kvalster har inte dött... Jag tycker vi tar in någon sanerare det sa jag redan i höstas men jag orkar inte diskutera detta mer med Jonas för han gör ju ändå som han vill. Det var ändå inte tänkt att hönsen skulle in där förrän i höst men det är ju bra om kvalsterjävlarna dött ett tag innan så att man är säker på att det inte är några jävlar kvar. Han har alltså tänkt att hönsen ska gå fritt på gräsmattan hela sommaren. Jag vill kunna gå barfota på gräsmattan men det kan man fan inte göra när det är hönsskit överallt. Jag tycker att vi ska sätta upp några staket så att de inte kan vara överallt utan inom ett begränsat område. Annars kan vi skita i att odla saker för det kommer ju bli så att hönsen äter upp det mesta. 
 
 

Kommentarer:

1 S:

:-( för hönsskit under fötterna

Svar: Ja så äckligt!
Johanna Engström

2 Monika p:

Köp lite kompostgaller och gör en enkel hage. Inte kul med en massa skit o trampa i.

Svar: Nej. Jonas pratade om elstängsel för det skulle skydda mot rävar också men det har inte blivit något...
Johanna Engström

Kommentera här: