Jävla skit asfalt...

Igår kväll lärde sig Vidar ett nytt uttryck... "Jävla skit asfalt!" 
Vi kan ta det från början... Jag har legat lite efter på jobbet på sistone, det har varit mycket i supporten och jag är dessutom anvarig för en ny kund som det är mycket runt just nu med utrullning, pappersarbete och lite annat. Igår skulle jag förbereda inför utbildningen jag höll idag och jag var tvungen att göra ett ordentligt körschema eftersom min kollega Malin också skulle hålla utbildning. Sen fick jag lov att göra några saker här hemma på lunchen.. skjuts in Jonas till jobbet på möte (barnen var hos farmor) för han skulle ta hem Audin som vi fixat ACn på. Jonas var lite sliten på eftermiddagen så han sov och jag ville inte väcka honom utan jag åkte och hämtade barnen hos farmor och åkte på skogsbus. Jag var som vanligt lite stressad (varför är det alltid så när jag ska göra något privat men i jobbet är jag alltid i god tid) och det var mycket bilar på parkeringen men jag hittade en plats och märker inte att jag kör genom en svart pöl... Bilen framför mig gjorde samma sak. Kollade när jag parkerat och tänkte vad fan är det asfalt och keltig var den. Dessutom är det en grusparkering så det var både svart asfalt och grus på däcken, stora klumpar. Eftersom jag var lite stressad struntade jag i det och tog barnen på skogsbus. Eskil var inte alls på humör utan jag fick bära honom hela tiden och i slutet somnade han mot min axel. Eftersom jag inte hunnit träna på lunchen så ville jag hem ganska snabbt så att jag skulle hinna göra det. Vi satte oss i bilen och jag började köra. Och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men jag kan säga så att däcken inte rullade jämt och det smattrade av allt grus som fastnat i gegan på däcken. Jag körde ca 400m, 100m ut på vägen och 100 m på asfaltsvägen men det lät så förjäkligt så jag vände och körde tillbaka igen. Parkerade och gick upp till klubbstugan och frågade vår "stugvärd" om det fanns någon spade som jag kunde få låna för att ta bort skiten från däcken. Jag var inte alls glad och ifrågasatte "vem fan som hällt sånt skit på parkeringen", jag sa också att någon borde försöka få bort det så att ingen mer kör i det. 
Det hände inte ett skit, man kunde tro att det regnade fast solen sken...
Jenny K gick i alla fall och letade, jag gick ner till bilen och tog en pinne och började försöka karva bort skiten. Det var då jag råkade säga några gånger "jävla skit asfalt". Eskil sov och Vidar satt och lyssnade. När jag höll på så kom en ungdomsledare och gav Vidar en plakett från KM, han kom tydligen 3a i H10 klassen. Han blev helt överlyckligt över plaketten. 
Två föräldrar stannade och hjälpte mig när jag hållit på i 15 min. Fick bort det mesta och körde sedan sakta hemmåt. Efter ca 10 min var det mesta borta och Vidar säger "vad synd att den där jävla skit asfalten fastnade på vår bils däck". Det sa han även till Jonas när vi kom hem. 
Den andra bilen som körde i det såg mycket värre ut, den hade även fått asfalt (eller om det var oljegrus det är lite oklart) på fäljarna. Jag fick bara på gummit på däcken och jag hoppas att det nöts bort. 
 
Här är i alla fall Vidar med sin plakett. 
 
 
 
I natt har Eskil haft feber, först vaknade jag när Eskil kom in och lade sig i sängen. Kände att han var jättevarm så Jonas hämtade Alvedon som jag gav Eskil. Det förklarade varför han var så trött och ville bli buren på skogsbus. Sen kom Vidar in och lade sig i vår säng. Klockan 5:45 ringde klockan och det var dags att gå upp för mig. 6:15 åkte jag till Motala. Åkte förbi slussarna och fick då se att en båt precis skulle slussas ner, så häftigt så jag stannade och kikade på spektaklet. Jag kollade bara när den passerade en sluss. Tror det var 5 eller 6 slussar. 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Ojojoj. Varför händer "alltid" sånt där när man har minst gott om tid..? Vilken tur att det bara kom på gummit i alla fall. Hoppas Vidar lär sig några andra, finare, ord, som kompensation, en annan dag! Sötisen!! Vad kul att han fick en plakett! Bra jobbat mot dem som är mycket äldre.

Kommentera här: