Vårhelg

Var väldigt trött förra veckan, kändes hela tiden som jag låg minus i sovtimmar. I fredags efter jobbet lämnade vi barnen hos farmor och sedan åkte vi till Ryssbergsbacken för att springa lite natt orientering. Gemensam start med 3 slingor stod på programmet och det var tävling. Jag satt och gäspade i samlingslokalen innan start var så fruktansvärt trött. De sköt starten en kvart framåt pga olyckor på E4an. Sen kom vi i alla fall iväg. Sprang bra till första och sedan litade jag inte på mig själv och missade minst 1minut till andra. Slarvade på slutet och missade nog minst en minut till på första varvet. På andra varvet sa det helt plötsligt tjong när jag sprang in i en gren. Rev upp ett fult sår på höger underarm och blev helt groggy. Började läsa från kontroll 5 till 6 och hann springa en bit men tyckte inte det kändes rätt och så var det, jag var ju vid 4:an och skulle till 5:an så jag sprang 90 grader fel. Tappade 2min till där. Sista varvet gick bra men tyvärr blev jag 5:a och 2:33 efter. Armen tvättade och tejpade jag ihop. 
Lördagen spenderades hemma på gården. Jonas hämtade barnen medans jag min idiot ställde mig och bakade bullar och chokladbiskvi bottnar, det tog halva dagen... Sen spikade jag och barnen lite mer på komposten. Sedan satte jag barnen i vagnen och sprang 8km med dem, vilket kanske inte var helt optimalt eftersom de börjar bli ganska tunga så det var inte riktigt någon jogg som jag tänkt. En väldigt tung jogg men jag ville ju bara jogga ur kroppen från kvällen innan. Efter det (och som vanligt blev det ont om tid så det blev en megasnabb dusch och ombytning) så åkte vi till farfar Rolle och firade honom. Ja ni undrar kanske vad Jonas gjorde hela dagen, han spikade på taket till hönshuset/svinhuset. Det har han gjort nu de senaste 2 veckorna, varje dag, varje ledig minut ungefär och är man på taket så kan man inte ha barnen. Och ni som tycker jag låter bitter så är det så här att det är ALLTID något som MÅSTE göras i Jonas värld. Om ni visste vad jag längtar till alla Måsten är klara så att vi kan börja leva ett normalt liv som alla andra. Hur många åker och springer orientering och sedan när man kommer hem så staplar en ved och den andra är uppe och fixar uppe på ett tak tills klockan är dags för kvällsmat. Och så här är det jämt. 
När vi kom hem från Måsenstafetten igår så gick jag en sväng till sjön med grabbarna, vi letade paddor och grodor men såg inga. De var inte ledsna för det utan de kastade kottar i sjön och lekte i vattenpölarna vi hittade. När vi kom hem igen så hjälpte barnen mig att stapla två pallar ved och sedan fick de leka lite vid ån innan vi gick in och gjorde mat. 
Barnen och jag gick miniknat också på tävlingen och Eskil gick en kilometer själv. Vidar fick vänta lite men var inte ledsen för det och Eskil han skulle minsann gå själv. 
 
En av de bästa grejerna som hänt i helgen förutom att jag hunnit göra så mycket kul grejer med barnen är att min mamma och pappa har åkt och köpt en hängstol till mig (jag har ju betalat den själv). De kommer inte få in den här på Karlssons i Nyköping för de kommer lägga ner här, men däremot fanns den i Strängnäs för det mailade jag och kollade. Så i veckan här så mår jag min efterlängtade stol, bilder kommer sen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Härliga bilder på grabbarna!

Svar: tack
Johanna Engström

Kommentera här: