Linn och Björns bröllop

I fredags firade vi Eskil i Enköping med min släkt, han verkade nöjd med kvällen och att ränna runt mormor och morfars hus med brorsan och kusinerna var kul. 
Jag gick upp tidigt i lördags för att åka till Eskilstuna. Linn och Björn skulle gifta sig och jag skulle hjälpa till med blommorna. Så jag gjorde dekorationerna och Björns blomma han skulle ha och brudbuketten. 
 
 
 
Jag hann sedan springa en sväng, backträning vid slalombacken vid Vilsta camping. Sedan göra mig själv i ordning och åka och möta upp mamma och barnen som var med under vigseln så att de fick träffa Vilgot och bekanta sig lite innan de skulle umgås på kvällen. Mamma var barnvakt åt våra barn och Vilgot som är Björn och Linns son som är 1 månad äldre än Eskil. Så de var hemma hos Linn och Björn och sedan sov även vi där.
 
 
 
 
 
 
De vigdes uppe på ett berg med utsikt över Mälaren. Superfint och vilken tur med vädret. Sedan åkte vi till Marys och där var middag och festen. Vi bjöds på vegitarisk buffe och dans långt in på natten. Ska ladda in bilder från finkameran och ladda upp så fort jag får tid till det. 
 
Igår var vi hemma och planterade i landet och tvättade och firade Eskil med släkten här. Jag gjorde något som jag aldrig gjort förut, jag köpte både tårta och kakor efter uppmaning av min mamma. Kändes jobbigt men ändå skönt. Hade inte hunnit baka. 
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Vilka härliga små killar😊. Jag vet att det kan va jobbigt att köpa tårta o kakor. Jag ville också alltid att det skulle vara hembakt. Tills jag insåg att det gick att köpa färdigt. Kram på dig!

Svar: Tack! Grabbarna var ju nöjda trots att det var köpt fika och tårta... och mamman slapp stressa ihjäl sig. Kram
Johanna Engström

2 S:

Åh vilka fina buketter! Måste ha varit kul att få den äran! Och vad bra att din mamma "övertalade dig" att köpa fikabröd! Kanon också att du hörsammade det! Förstår att det kanske var jobbigt men ibland är det så. Hoppas kalaset blev minst lika bra ändå (eller tack vare det för att du slapp ha stressen upp i halsen!). Sååå söta bilder på småkillarna <3

Svar: Tack! Det var roligt att få göra buketten, min andra brudbukett jag gjort. Killarna var ju nöjda med fikat ändå så de verkar inte blivit skadade av lite köpt fika ;-)
Johanna Engström

Kommentera här: