Nya jobbet

I onsdags började jag mitt nya jobb, jag var där redan 7:45 och då var det endast 2 personer där. Det är alltid en som börjar 7 sen börjar de flesta 8. Men jag blev visad runt och blev så omhändertagen. Sen fick jag en dator och telefon så jag kunde installera lite och fixa. Fick träffa min närmsta chef igen och fick veta att jag ska speed dejta alla på företaget, ca 15min så att man lär känna alla. Så jag hann med ca 10 st förra veckan så jag har en del kvar. Men det var riktigt intressant och kul. Efter första arbetsdagen så åkte jag ner till Norrköping och sprang en night trailrun. Hittade den på facebook... och eftersom inte barnen var hemma så tänkte jag, varför inte. Det visade sig att det var på ett ställe där jag och Jonas sprang en stafett tillsammans förra året. Banan var 7,5 km och det var hur fint som helst, mest småstig och skog. Det passade mig superbra och jag lyckades vinna. En klyv yxa fick jag som pris. I torsdags hade vi AW efter jobbet och gick på Pitchers och åt och spelade spel, det var superkul. Så när jag kom hem torsdag kväll var jag rätt slut. Fredag hann jag bara styrketräna och sedan plocka undan, köra någon tvättmaskin innan det var dags att bege mig till Enköping. Fick träffa Meja, vilken skönhet. Tobbes och Pernillas lilla flicka som föddes i måndags kväll. Hur mysigt som helst var det, sen åkte jag och hämtade killarna och de var tyvärr inte friska. Vidar hade knappt någon röst, ont i halsen, snorig och feber. Eskil var snorig och hostig. Så när jag åkte hem så bestämde jag mig för att inte springa Rosvalla träningen, åkte hem och tog hand om mina grabbar istället. Igår göt vi igen, dels i hönshuset, den delen vi inte gjort iordning och även i ladugården där väggarna ska stå. Det tog hela dagen så klockan 20 fick jag gå ut och springa.
Jag hade ju lovat mig själv att inte köpa något till Jonas på farsdag eftersom jag som vanligt inte fick något på morsdag.... Ja det gick ju superbra för han sa i lördagsmorse att vi behövde en ny elmotorsåg och det slutade med att när jag åkte in och köpte mer cement (för han hade räknat fel...) så köpte jag den han ville ha. Sen gav grabbarna honom den på kvällen fast farsdag är inte förrän nästa söndag. Han blev i alla fall superglad. Jag vet inte vem av dem som var mest nyfiken på att kolla vad det var i kartongen.
 
Idag åkte jag på långpasset med klubben och det var nog rekord, 28 personer var där och sprang. Efter det så klippte jag Eskil, vilket gick ganska bra den här gången. Jag hann göra mussli, ostkaka och sedan hjälptes Jonas och jag åt att laga mat. I morgon ska jag jobba igen, sån tur var är Jonas hemma med grabbarna. Kanske måste vi åka in med Vidar till vårdcentralen eftersom han inte är bättre. Feber, hängig, snorig, det känns inte alls som han är sig själv, äter dåligt och har som sagt var haft feber sen i fredags. 
 
 

Kommentarer:

1 Pappe:

Slit och släp. Hoppas pojkarna blir bättre snart.

Svar: Hostmedicinen hjälpte så skönt!
Johanna Engström

2 Monika p:

Skönt att slippa pendla förstår jag. Hoppas du får till lite egen tid emellanåt.

Svar: Ja jätteskönt, jo det har blivit lite mer tid hemma :-)
Johanna Engström

Kommentera här: