Bada i oktober

Igår fick jag för mig att jag skulle springa kärruset i Gnesta och när jsg sprang undrade jag faktiskt om jag var riktigt frisk i huvudet. Vidar sprang banan för de minsta 700m. Då sken solen även om det var ganska kallt men när jag skulle starta så föll de första snöflingorna och solen var försvunnen. Första kärret var efter ca 500m och det var inget kärr snarare en liten sjö och så fortsatte det. Det var från halva vaden till över midjan på vissa ställen. Så det blev inga banrekord. Det var det absolut blötaste året sa de. Jag frös från första kärret till målgång 10km senare. Det gjorde så ont att duscha för jag var så nedkyld och fastän jag duschade ganska länge så darrade jag som ett asplöv i 2h efteråt. Men nöjd med mitt lopp var jag och vann gjorde jag också. Starter i 3 olika lopp vann jag, en pannlampa och en glasvas. 

Sen åkte barnen med mormor till Enköping för hon kom och kollade. Höstlov den här veckan och jag tänkte att om mina barn är hos mormor och morfar så kan kanske någon av pedagogerna på förskolan vara hemma med sina barn. 

Just ja Vidar blev intervjuad av speakern efter sitt lopp på kärruset han blev så blyg men svarade snällt på frågorna. Skitig i baken blev han för han hade ramlat på rumpan.


I lördags cyklade Vidar och jag sprang med vagnen, då hade vi sådan tur att vi såg regnbågen.



Skriv inläggstext 

Idag gick jag upp 5:15 för att åka mot Askersund för att hålla utbildning. Åkte förbi Hallsberg och hämtade upp en kollega. Klockan 18:15 släppte jag av henne vid stationen i Enköping. Då åkte jag och hämtade en annan kollega och hämtade upp grejer han ska ha med sig på en mässa i morgon. Tobbe skulle skjutsa honom i morgonbitti men fick lite viktigare saker för sig. Så imorgon blir det en tidig morgon för mig. Ska först skjutsa min kollega till Knivsta sedan ska jag vidare till Märsta och hålla min sista utbildning. Sista dagen på Eventful.

I kväll strax efter 20 blev jag äntligen faster igen till en liten tjej, det är därför Tobbe inte kan skjutsa vår kollega i morgon. Han har betydligt viktigare saker för sig.

Nu hoppas jag bara att jag får någon sömn i natt för Eskil har över 40 graders feber och yrar. Jag har gett honom alvedon och hoppas febern ska gå ned sen kanske jag kan somna. Det är så jobbigt när ens hjärtan mår dåligt. 

Kommentarer:

1 S:

Grattis till ett väl genomfört lopp. Jag förstår att det var kallt! Skönt för barnen att få vara hos mormor och morfar och kanske få lite lugnare tempo den här veckan. Och skönt för dig att kanske minska stressen en aning genom att inte behöva känna dig otillräcklig på det planet. Hoppas allt går bra nu. Alltid skönt få avsluta på topp innan man går vidare till något nytt. Grattis faster <3!

Svar: <3
Johanna Engström

Kommentera här: