Fantastiska fredagar

Igår var det grabbarnas och min dag. Vidar sa på torsdagen att han ville åka och bada och jag sa att det vore bra om vi kunde plocka mer svamp för nästa vecka är det älgjakt och då vill vi inte vara ute i skogen. Så vid 9 var vi ute i skogen och letade, när vi gått 30min hade vi inte hittat en enda svamp. Jag tänkte att ni skiter vi i det här och går hem... Då hottar vi ett område på max 100m med hur mycket svamp som helst. Grabbarna blev väldigt nöjda, fika gjorde vi såklart också.



Sen sa jag att vi måste åka in till stan och fixa några saker men vi åkte till badhuset för jag hade packat badkläderna på morgonen. Barnen blev superglada. 



Hemma hittade vi ett ägg i hönshuset. Rebecka Cunningham har lagt 3 innan men nu hade det inte kommit några på flera dagar. Fantastiskt! Vi tror att det är minst 15 hönor av de vi kläckte sist, vi hoppas.



Kommentarer:

1 Monika p:

Vilken härlig dag!

Svar: ja!
Johanna Engström

2 S:

Åh vad mysigt!! Hoppas ni får en lika härlig dag imorgon igen!

Svar: Tack!
Johanna Engström

Kommentera här: