Gjutning

I helgen göt vi grunden till växthuset, hela lördagen tog det. Vi blandade betongen själva... eller Jonas gjorde det. Jag fick mäta upp vattnet sen fick jag stå och titta på. Köra skottkärra med betongen i fick jag göra, vägde 100kg så det var precis så att jag orkade. Skotta betong fick jag också göra men det blev mycket stå och titta på för så klart tyckte Jonas att jag skottade för långstamt så han tog över. Bra blir det i alla fall.
 
 
 
Barnen lekte och hoppade bland annat studsmatta. 
 
 
I söndags åkte Jonas och jagade, tyvärr sköt han inget. Jag var hemma med barnen och jag plockade undan all tvätt men barnen blev rastlösa så vi gick ut och plockade svamp. De hade sina korgar och det var ett jäkla tjat om vems korg svampen skulle ligga i. Två timmar gick barnen och självklart hade vi fika med oss. Mycket trattkantareller och även lite gula kantareller hittade vi. 
 
 
Igår fick Vidar för sig att han skulle skriva bokstäver och vad han var duktig. Eskil ville såklart också skriva och vad han snappar upp saker han höll pennan kanonfint. Vilka killar jag har. 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Vad bra det går med växthuset. Kul! Härligt med skogsäventyr. Det är så mycket svamp nu. Önskar jag hade tid att gå ut och plocka mer. Tur att ni utnyttjar denna härliga höst! Så fina bilder på era gullungar!

Svar: Tack!
Johanna Engström

2 Monika p:

Spännande med växthuset! Jag har också ett kort på en unge som sitter på pottan på verandan😀. Hon ville inte missa något😉.

Svar: precis så är Eskil.
Johanna Engström

3 Monika p:

Spännande med växthuset! Jag har också ett kort på en unge som sitter på pottan på verandan😀. Hon ville inte missa något😉.

Kommentera här: