Plåga sig

Förra veckan var intensiv för när jag kom hem från min tripp så jobbade jag hemma onsdag och torsdag. På torsdag kväll var jag på 25 årsfest med Office IT Partner, företaget firade 25 år och även kunder var inbjudna så det var intressant. Sen på fredagen var jag ledig och fixade här hemma med barnen samt åkte och handlade. Det var däremot inte så kul, vi skulle kolla efter överdragsbyxor till Vidar och skulle in på Stadium. Barnen sprang runt och puttades och hade sig, slutade med att jag gick därifrån och sa att de INTE skulle få något lördagsgodis. 
 
Lördagen spenderades hemma, Jonas lade frigolit i ladan hela dagen, jag mockade i hönshuset och hjälpte till med frigoliten. Träna.... nja det hann jag inte.
 
Igår var det dags för Pernillas babyshower och dessutom hade jag anmält mig till ett traillopp som jag hittade i Haninge. För det är ju nästan på vägen till Enköping från Nyköping... Eftersom jag inte ville att Jonas skulle bråka om det så tog jag med mig barnen och mina föräldrar kom och lekte med dem medans jag plågade mig igenom 16,7km. Eller nu låter det som jag inte tyckte det var kul, det var det och otroligt vacker natur och vädret kunde inte vara bättre. Det är bara det att jag kanske skulle behöva köra lite längre pass om jag ska springa sådana lopp. Så de sista kilometrarna var jobbiga. Det var dessutom väldigt mycket upp och ner och blött och lerigt men som sagt var kul. Tvåa lyckades jag också bli efter sveriges bästa löpare Lisa Ring. Hon var minst 1dm längre än mig och vägde säkert 10km mindre. Världens bästa hejarklack hade jag och presentkort och medalj fick jag, sen åkte vi och åt på Mc Donalds till grabbarnas lycka. Sen stuvade vi om så jag tog mamma och pappas bil och åkte direkt till Torstuna där Pernillas föräldrar bor, blev bara 1h 10min sen dit. Ungefär hälften av alla stockholmare skulle också ut med bilen mitt på dagen en söndag så det var köer. Mamma och pappa tog barnen, de åkte till Friends arena där Vidar och pappa hoppade av och gick på fotbollsmatch med Adde, Freja och Elliot. Mamma och Eskil åkte hem till Hagby. Gofika fick jag på babyshowern och Pernilla blev superglad och överraskad, tårtan gick hem också. 
Jag åkte sedan hem till mamma och pappa och lekte lite med Eskil tills pappa och Vidar kom. Vi fick mat och sedan åkte vi hem till Enköping igen. Och som vanligt började Vidar gråta och ville inte alls åka därifrån, puh. Men det är tur att han tycker om att vara hos mormor och morfar jag ser det positivt. Hjulstabron levererade som vanligt... det var broöppning som vanligt. Det var mörkt men riktigt häftigt när båten passerade, det var massor av lysen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Egentid är viktigt! Bra sprunget.

Svar: Ja ibland måste man ha det!
Johanna Engström

Kommentera här: