Vad händer...

Ja den senaste tiden har inneburit väldigt mycket grubblande och funderande. Jag har tagit ett av de svåraste besluten jag någonsin fattat. För ca 2,5 vecka sedan hörde Office IT Partner av sig till mig och sa att de hade funderat och gjort lite ändringar i tjänsten som de erbjöd mig i början av året och undrade om jag var intresserad. Först var jag faktiskt inte så sugen men tänkte att man ska inte stänga några dörrar så jag åkte och träffade dem. Jag fick ett bra förslag som innebar att jag kommer jobba med ungefär det jag gör nu men mot företag, kommer hålla utbildningar i Nyköping och i Stockholm (vilket man kan åka till över dagen) samt fick en del förmåner, bland annat två friskvårdstimmar i veckan. Sen var det bara att sitta ner och fundera, skriva för och nackdelar, fundera och fundera.

Det var inte lätt att välja att sluta på min storebrors företag men jag kände att jag är borta väldigt mycket hemifrån vilket man kan tycka kompenseras av att jag jobbar hemifrån annars. Men det blir ändå en del resor och varannan vecka är jag i Enköping två dagar, oftast åker jag redan på söndagen. Och hittills har jag tagit med barnen vilket innebär ganska mycket mer packning och logistik men jag har gjort det för att de ska få träffa sin släkt och jag har inte tappat tid med dem. Men de blir större och snart börjar Vidar förskoleklass och just nu har de bara skogsbus på torsdagar men sen kanske de vill välja själv och ha andra aktiviteter vilket kommer innebära ännu mer skjutsande. Dessutom har vi valt att vara lediga en dag i veckan för att vara med våra barn, vilket innebär att de bara är på förskolan tisdag till torsdag.

Jag har också tyckt att det är ganska ensamt att sitta hemma och jobba och visst varannan vecka får jag träffa mina arbetskamrater i Enköping och de trivs jag jättebra med. Jag har stressat så mycket i våras och nu i höstas för jag känner att jag inte är hemma så ofta, hinner inte med, så när jag väl är hemma så hinner jag inte slappna av för fem öre, jag ligger efter med allt och jag har dåligt samvete mot barnen och Jonas när jag är borta.

Jag kände att jag måste testa att byta för jag tror inte att jag får en tredje chans och att det bästa jobbet jag kan få i Nyköping är på Office IT Partner.  För en gångs skull så satte jag mig själv och min familj först så den 1 november börjar jag jobba i Nyköping på Office IT Partner. 

Kommentarer:

1 S:

Grattis till beslut och nya jobbet! Jag tror det kommer bli jättebra. Det verkar ju vara ett väl övervägt beslut och sådana blir ofta bra. Vad skönt det låter att komma till beslut och jag tycker det låter som en betydande stressminskning i ditt/ert liv. Hoppas nu detta även innebär lugn för din själ i slutändan och inte att du "ska" ta på dig en massa andra projekt istället bara! Grattis igen! Är jätteglad för din skull!

Svar: Tack snälla!
Johanna Engström

2 Monika p:

Grattis till nya jobbet! Blir säkert jättebra!

Svar: Tack Monika!
Johanna Engström

Kommentera här: