Ensam med grabbarna

Ja vad är klockan... mitt i natten. Har precis fixat lite klubbarbete och innan dess kunde jag köra mitt träningspass. Jonas åkte till Grövelsjön i torsdag och lämnade mig ensam med grabbarna hela helgen. Om de kunde somna normal tid så vore det ju kanoners och om inte den minsta var totalt obstinat så vore det kul. Vet inte vad han är inne i för jäkla period men så här har i alla fall aldrig Vidar varit. 
I torsdags hämtade jag barnen lite tidigare från förskolan eftersom jag åkte till Skogsbus med dem, det fick bli Donken och då även till barnen. De blev överlyckliga inte mamman. De åt hemma och sen var det bara att åka till Stigtomta. Skogsbus gick bra och sedan åkte jag till Friluftsgården för att ha möte. Därför åt vi Donken mat eftersom jag visste att det säkerligen skulle bli sent hem. Sen hade barnen svårt att somna när vi kom hem sån tur var hade jag gått upp tidigt på morgonen och åkt och simmat vid 6 och sedan sprungit en sväng på lunchen. 
Upp tidig på fredagen och fixa frukost sen kom Rolle och passade barnen medans jag åkte in till jobbet och var med på ett Skypemöte. Just det innan dess så stannade jag uppe vid ett hus vid kyrkan för jag skulle hjälpa en granne att ta in hennes cykel som är sönder. Det gick inget vidare jag försökte få med den i 10 min men fick ge upp. Den gick inte på cykelstället var för bred och den gick inte in i bilen för den var för stor.
Skypemötet slutade lite tidigare så jag hann åka till polisen för att fixa nytt pass. Hem och laga mat, Rolle åkte hem, sen åkte jag och grabbarna och badade det var roligt tyckte de. Vi åkte sen till Rosvalla så att mamman skulle få springa, först gick det skitdåligt eftersom barnen inte kunde hålla sams men sen gick det bättre så jag kunde springa alla intervaller. Dessutom vann mitt lag stafetten efter en riktig rysare på sista sträckan vilken jag sprang. Det var 3 lag och jag gick ut lite efter, sprang ifatt och sedan på sista långsträckan så gav jag allt jag hade och det svartnade nästan för ögonen och det kändes som man sprang och trampade luft, det var precis så att vi vann. Benen var helt skakis efteråt. Jag blev så glad när jag lite senare fick ett meddelande från en av dem jag slog där det stod "shit vad stark du är". 
Barnen och jag drog vidare till Annelie med familj där vi blev bjudna på Tacos,så mysigt och vilken fin kväll det blev. Vi åkte hem ganska sent och barnen somnade i bilen. Det gick bra att få in Vidar i huset och få honom att borsta tänderna och lägga sig, inte lika bra med Eskil han satt och grät i 15min... han var nog supertrött. 
Idag tvättade jag alla sängkläder sen bakade vi till Vidars kalas, en sockerkaka, 4 omgångar muffins och jag hann göra chokladbollar. Dammsuga nedervåningen hann jag också göra innan vi gjorde oss i ordning för att åka iväg till Ryssbergsbacken för att åka slalom. Ulla kom hit och vi hade världens plan. När vi kommer dit visar det sig att de skulle stänga backen klockan 13 för att de skulle ha tävlingar klockan 16. De hade meddelat det på sin facebooksida inte på hemsidan. Det hade iofs inte hjälpt för de gick ut med informationen 19:30 kvällen innan. Vi mötte ganska många bilar så jag tror inte det var bara vi som missat detta. Vidar blev jätteledsen och började gråta, fan vad det skar i mammahjärtat. Vi försökte kolla om Ålbergabacken var öppen men den är tydligen nedlagd. Vi övertygade Vidar om att vi ska göra detta en annan gång och försökte hitta på alternativ. Vi åkte hem och tog fram sprakarna, 3st har vi. Sen åkte vi grusvägen upp bakom oss, det är nästan 1km uppförsbacke och sedan åkte vi nedför igen. Vidar åkte lilla sparken och sedan körde jag Eskil på min och Ulla körde en spark. Två gånger åkte vi upp, när vi nästan var nere andra gången började Eskil gråta och var kall. Han fick bada när vi kom hem. 
Kvällen avslutades hos Ulla och Christer, vi fick mat och tittade lite på TV, barnen fick äta lite godis också. Tyvärr var det samma visa ikväll att Eskil hade frukstansvärt svårt att somna. Han bara säger emot och skrattar och säger Nej det tänker jag inte eller nej det vill jag inte. Så klockan 21:30 ställde jag mig på crosstrainern... sen hade jag ju klubbarbete att göra och lite annat. 
 
 
 

Kommentera här: