Bygga växthus med en perfektionist

Ja det är inte lätt. Jag försöker säga att jag kan göra det eller det men det är som sagt var inte så lätt när Jonas är en perfektionist och inte litar på att jag gör det tillräckligt bra så jag blir någon slags betjänt som gör det jag blir tillsagd. Skotta grus har jag fått göra och kratta det, Alla tegelstenar bar jag in och lade innanför muren som är gjuten. Sen får jag bada tegelstenarna innan han ska lägga dem på plats, vattna muren får jag också göra. Man vill inte klaga på värmen men det har varit lite för varmt så vi har fått mura på morgonen och på kvällen, det brinner för fort annars. Det går sakta framåt och om det är klart innan vi tar semester är jag tveksam till men fint blir det i alla fall. 
 
 
Eskil har lärt sig att cykla själv utan stödhjul, han är superduktig så länge han koncentrerar sig på det han gör. 
Barnen hade mys i tältet på studsmattan när jag och Jonas byggde mur. 
 
Tyvärr så hände en olycka igen i lördags. Eskil ramlade och slog i en tand i en stol. Efter ett tag upptäckte vi att en tand flyttat lite på sig så det blev samtal till 1177 och åka till akuten. De kunde tyvärr inte göra något. I söndags hade han världens fläskläpp och svullnat upp mot näsan och under läppen var det mörkblått. Igår fick Jonas åka med honom till tandläkaren och Vidar fick hänga på mitt jobb under tiden. Nästa torsdag ska vi dit igen och då har förhoppningsvis svullnaden gått ner. Då kanske de drar ut tanden. Det är en fram/hörntand. 
 
 
Kycklingarna växer.
Vidar lagade mat med mig i Söndags, superduktig och så stolt var han. Fisksoppa ala Anna blev det. 
I torsdags var jag med jobbet på Yasuragi och testade yoga... jag somnade på slutet. 
 
 
I morse släpade jag mig upp 5:30 för att åka och simma med Robban min ÖtillÖ kompis.
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

En liten kock i huset. Vad kul! 😀

Svar: Ja så kul med sällskap 😀
Johanna Engström

2 S:

Åh vad kul att få läsa från dig igen! <3 Jättefint blir det, växthuset. Förstår din frustration att inte få göra men du får väl ta ut din energi på träningspassen. Hoppas träningen är sporrande och ger energi. Håller tummarna för att det blir bra med Eskils tand. Så jobbigt med olyckor <3.

Svar: <3
Johanna Engström

Kommentera här: